יום שישי, 23 במרץ 2012

סנדלווד - אלף בית של טעם טוב - טפטופי קולאז' Sale קדימה אביב

כמו כל קולקטורית מצויה אחרת, אני אוספת פריטים יפים, שאני מוצאת בדרכי. כאלו שגורמים לי לעצור, להתבונן וללטף. לאחר שפריט תפס את תשומת ליבי, אני נוטה לנהל איתו סוג של דיאלוג. הפריט ואני דנים יחדיו באפשרות של מגורים משותפים. לרוב הפריט הוא האקטיבי מבין שנינו, הוא מנסה לשכנע, להתחנחן ולצייר עתיד ורוד משותף.
אני לעומת זאת משחקת את הקשה להשגה, שומרת על ארשת אדישה ומשחררת משפטים כמו "אני באמת לא צריכה אותך, אתה יודע, יש לי עוד אלף כמוך בבית...". אכן, לרוב אני יוצאת מהדיון הזה כשידי על העליונה. אני מפנה לו עורף וממשיכה בדרכי, מחפשת הרפתקאות מסעירות יותר.
 
אבל יש גם את הפעמים האחרות, שמסתיימות אחרת. מצבים בהם המילים המתוקות מחלחלות פנימה ואני נמסה ונסחפת אל תוך אהבה חדשה ומרגשת. לא משנה אם מדובר בבגד, חפץ, או תכשיט, לרוב כשאני מחליטה לממש רכישה, מדובר בפריט שהשיג זאת ביושר ובעמל רב, לאחר שהצליח ליצר עבורי ערך מוסף. תמהיל אסתטי, שמצליח לגעת במקום חשוף ולרגש.
לא פשוט ליצר תמהילים מדוייקים שכאלו ומעשה מאוד קל לפספס. יש כל כך הרבה מהמורות בדרך, בורות שאפשר ליפול אליהם, מבלי לשים לב. דווקא כמעצבת, שמכירה היטב תהליכי פיתוח ויצירה, כבר מרחוק אני יודעת להבחין בבורות הללו, להשמר, להיזהר. בור ההגזמה, בור הפחד, בור היוהרה, בור המחסור בתוכן, בור המינונים, בור המאמץ, בור האותנטיות ובור החוויה.
מוצר טוב, כשהוא מגיע לעולם, צריך לדעת ליצר את הקסם והדיגדוג הזה. ללא מילים לדעת לספר סיפור, לרמוז על חוויה מהנה משותפת, להעלות חיוך ולגרום לך להבין שיש ביכולתו לתרום לך תרומה משמעותית. רק אז כשההבנה הזאת ניצוקה, מתקבלת למעשה החלטת הקניה.
מאז שאני זוכרת את עצמי (וכנראה גם לפני כן) אני יוצרת מוצרים. תמיד ציירתי, הדבקתי, גזרתי, פיסלתי ולמעשה מצאתי דרכים שונות להביא רעיונות לידי ביטוי פיזי ממשי. מחמאות לא חסרו, ליטפו את האגו והתגלגלו בנעימות לאורך הדרך שעשיתי בתחום. עם הזמן למדתי להתייחס אליהן בפרופורציות הנכונות. ביטחון עצמי הוא דבר חשוב, אבל מחמאות יתר יכולות גם לסמא. אם תראו למישהו משהו שיצרתם, לרוב הוא יביע התפעלות, פשוט כדי לא לפגוע ולצאת ללא נזק מסיטואציה לא נעימה. הרבה יותר קל ופשוט לתת מחמאה, מאשר ביקורת בונה.
אני זוכרת את הפעם הראשונה שבה קבלתי שכר עבור מוצר שעיצבתי. זה היה לפני שנים רבות ואני עדיין זוכרת את התחושה הנפלאה של הערך, שהתפשטה ועשתה לי נעים בכל הגוף. מקורה של התחושה הגיעה מההבנה, שמישהו כניראה כל כך אוהב את מה שיצרתי, אוהב עד כדי כך שהוא מוכן להתאמץ ולשלם בעבור זה כסף שהשיג בעמל רב. מאוד קל לתת מחמאה, גם אם לא מתכוונים אליה באמת. הרבה יותר קשה לממש את המחמאה ולתרגם אותה למכירה של ממש.
את סנדרה מסנדלווד מסתבר שהכרתי הרבה לפני שנפגשנו. אמנם לא מדובר כאן בחיים קודמים, אבל ההגדרה גילגול נשמות בהחלט יכולה לתאר את התגלגלותה של ההיכרות בינינו.
כמו כל קולקטורית מצויה אחרת, אספתי לאורך השנים פריטים יפים, שמצאת בדרכי. כאלו שקורצו מהסוג הנכון, שגרמו לי לעצור, להתבונן, ללטף, לנהל איתם דיון ולבסוף גם להמשיך איתם יחדיו הביתה. מוצרים טובים ויפים, שלכדו את תשומת ליבי בזכות הדיוק שלהם והטעם הטוב.
לאחר שפגשתי את סנדרה ואת המוצרים שהיא מעצבת, הבנתי שהרבה מאוד מהמוצרים שאספתי במקומות שונים ומשונים, התגלגלו אלי מהסטודיו שלה ורגע לפני כן, מהנשמה שלה. סוג של גלגול נשמות, אם תרצו.
מאחורי המוצרים של סנדלווד, גיליתי אישה עם טעם נדיר, אהבת חיים, תשוקה, הומור ויכולות ביצוע מדהימות. מוצרי העץ של סנדרה הם ותיקים מאוד בשוק העיצוב המקומי ולמעשה מהראשונים שנראו במחוזותינו. המוצרים ההלו נתנו השראה להרבה מעצבות אחרות ומאז שסנדרה החלה ליצר אותם, ראיתי לא מעט (ואפילו הרבה) גרסאות למוצרים כאלו ודומים. מסתבר שמוצרי העץ שאני ליקטתי עם השנים, כולם, ללא יוצא מהכלל מקורם מבית היוצר של סנדלווד.
גם את התכשיטים של סנדלווד, אני אוהבת במיוחד. לסנדרה יש תכשיטים המעוצבים כרפליקות של תכשיטים בוכרים פולקלוריסטים. יש לי בבית אוסף נפלא של התכשיטים הללו, שרק לאחר שפגשתי את סנדרה, הבנתי שהגיעו כולם מאותו מקור.
בנוסף לתכשיטים הבוכרים, תוכלו למצוא אצל סנדרה גם את התכשיטים המרגשים של אחותה, רבי פארו. רבי המתגוררת באיסטנבול, היא מעצבת מוכשרת ואחת האהובות עלי. אני עונדת בקביעות את השרשראות עוצרות הנשימה שלה ולא מפסיקה לקבל עליהן תגובות נלהבות.
התכשיטים שלה מלאי צבע, תשוקה ודימיון ומעידים על אהבתה למסעות, על חוש הומור משובח ובעיקר על הרבה טעם טוב, שעובר כניראה חזק מאוד אצל האחיות הללו בגנים.
לאחרונה השיקה סנדרה את החנות החדשה והיפיפיה של סנדלווד, סטודיו לרהיטים ואביזרים לבית, צביעה וחידוש רהיטים. תענוג להסתובב שם וכיף למצוא אצלה דברים, שאין בשום מקום אחר. החנות נמצאת בשדרות וושינגטון 28 ת"א, במתחם פלורנטין.
סנדרה תגיע לקולאז' Sale קדימה אביב, כשבאמתחתה הרבה פריטים יפים, שעוצבו ולוקטו בעזרת טעם טוב ומדוייק. גם את התכשיטים היפים של רבי פארו תוכלו למצוא אצל סנדרה בדוכן וזאת באמת הזדמנות פז למצוא אותם, כי הם כל כך נדירים במחוזותינו.


את סנדרה והמוצרים של סנדלווד תוכלו לפגוש בקולאז' Sale קדימה אביב,
30 -31 במרץ 17:00 - 10:00

בסניף ה- outdoors של קנה'קש באזה"ת אבן יהודה
בסמוך לצומת קדימה - הדסים

לפרטים מלאים על האירוע, ליחצו כאן,

או כנסו לדף האירוע בפייסבוק
ובאותה הזדמנות אשמח אם תאשרו הגעה.

שימו לב, לא כל המציגים בקולאז' Sale מקבלים כרטיסי אשראי, אנא הצטיידו בהתאם גם בצ'קים ובמזומן.

אין תגובות:

אודות