יום שלישי, 27 במרץ 2012

עַשְׁתִידְכּ, תבורכנה ידייך - טיפטופי קולאז' Sale קדימה אביב - 30-31 במרץ

עַשְׁתִידְכּ, אומרים העיראקים בסיומה של ארוחה, כשמבקשים הם להודות לבעלת הבית על תבשיליה הטובים. פירושן של שתי המילים – עָאשְׁת ואִידְכּ – שהיו לאחת: תבורכנה ידייך, וכל המגלגל אותן על לשונו לקינוח, כך מאמינים יוצאי בבל, ימתיק את שפתיו.

את המילה "עשתידכ" שמעה לראשונה שושי אורן, ילידת הונגריה, כשהכירה את בעלה איציק, יליד עיראק, בהיותם בני 16. מהר מאוד התאהבה לא רק בו ובבני משפחתו, בהם אחותו לורן רביד ובעלה אדמון, אלא גם במטעמי המטבח העיראקי שהפליאו להכין: תְבִּית שמחבק את הבית בריחות נעימים, זְנְגוּלָה ללקק את האצבעות ובְּעְבְּע תמרים מתוקים כדבש.

בין פָּאצָ'ה לעָגָ'ה הבינה שושי, מי שהקימה עם בעלה את קבוצת שילב ועומדת איתו בראשה, שאת האוצר הזה יש לשמר. את מתכוניה של לורן שעברו מדור לדור דרך הידיים,העיניים והלב החלה לתעד למזכרת והעלתה אותם על הכתב. יחד כינסו את המרשמים המשפחתיים ואספו אותם באהבה לספר.

לצד סיפורי אלף לילה ולילה על יהודי בבל ותרבותם, על מטבחם המפואר ועל הגעגועים לבגדד, תמצאו כאן תמונות מעוררות תיאבון והוראות הכנה בדוקות ומדויקות של המיטב שבמתכוני עיראק: קובות ממולאות הפתעות, סמבוסק פריכים, וכמובן, ארוחת הבוקר של שבת, שזכתה לכינוי "סביח", עם החצילים המטוגנים, הביצים החומות, הלאפות והעמבה שצובעת את הכול בצבעי הזריחה. הכינו אותם, וגם לכם יגידו בסוף הארוחה: עשתידכ.

את שושי אורן אני מכירה ואוהבת כבר שנים רבות. שושי היא חברת משפחה קרובה קרובה, אישה נבונה, רגישה בעלת חזון ושאר רוח. בשקט האופייני לה היא חולמת ומגשימה, מגשימה בגדול. היא דוגמא עבורי לאשה שממשת רעיונות. הספר הזה הוא דוגמא נפלאה ליכולות שלה, לראות, לגלות, להעריך ולשמר. כל פרוייקט שהאשה הזאת לוקחת על עצמה מתבצע ביסודיות, ברצינות ובנעימות המיוחדת שלה.

פעמיים בשנה, בסמוך ליום ההולדת שלי וליום ההולדת של אמא שלי (חברתה הטובה), אני מקבלת משושי מתנה נדירה. שעת מנטורינג יקרה מפז. שושי מקדישה לי בכל מפגש דו שנתי שכזה, שעה של הקשבה, עיבוד, מחשבה ותובנה. אני תמיד יוצאת מהפגישות שלה עם מטען רב. ממוקדת, בהירת מחשבה, מלאה בתשוקה ובהרבה רצון טוב. אז שושי, אני רוצה לנצל את ההזדמנות המיוחדת הזאת שנתנה לי בכדי להודות לך, במילה פשוטה אחת, עַשְׁתִידְכּ.

הזמנתי את שושי להגיע עם ספרה החדש להשתתף בקולאז' Sale קדימה אביב. לשמחתי היא הסכימה ואף תגיע בעצמה לפגוש אתכן וחלתום על ספרה, בין השעות 11:00 ל- 13:00. זאת הזדמנות נפלאה לפגוש אשה מיוחדת וגם לרכוש מפעל חיים של ידיים טובות במחיר מיוחד של 65 ש"ח במקום 130 ש"ח.


ואם דברנו על הקולאז' Sale, על תבשילים ועל ידיים מבורכות, אני לא יכולה שלא לעשות מעבר טבעי לעוד אישה מיוחדת שתציג את פירות מעשה ידיה בקולאז' Sale הקרוב. רותי ברוט היא הקרמיקאית האהובה עלי. כזאת שאם בבוקר יום אחד היו אומרים לי לפנות את כל כלי המטבח שלי לקרמיקאית אחת שתייצר עבורי את כל הכלים, אין לי ספק שרותי היתה הבחירה שלי. זאת גם הסיבה שבחרתי להביא אותה לאירוע הקרוב.


רותי פשוט עושה את הדברים אחרת. אחרת וכל כך מדוייק. אני מוצאת את עצמי שותה קפה באחד המאגים שלה ותוך כדי שתיה, האצבע מחפשת לה נתיבים חדשים, מלטפת את חיספוסי תבליט הפרחים הרקומים. כל כלי שלה הוא אחר והכי אני אוהבת לערבב. 
אני מתנצלת אם אני נשמעת נלהבת מדי. בעצם לא, אני ממש לא מתנצלת על כך... הכלים של רותי מצליחים לגעת בנימי נפשי ולרגש אותי  בצורה כל כך מדוייקת. אני פשוט לא יכולה למצוא להם תחליף.
ולא שלא ניסיתי, כן? נטיית הבסיס שלי היא לגוון ולהזמין תמיד יוצרות חדשות שעדיין לא השתתפו באירועי הקולאז' Sale. היות ורותי השתתפה כבר פעם אחת בקולאז' Sale בעין שמר, חיפשתי לפני כמה חודשים באמצעות מודעה בפייסבוק קרמיקאית חדשה שתרגש אותי. כזאת שתוציא אותי מהכלים (של רותי...).
מאות פניות של המלצות על יוצרות מוכשרות הגיעו אלי בים, באוויר וביבשה (הפייסבוק הזה, תקשיבו לי טוב, זה משו משו!). נדהמתי מהמבול וגם גיליתי כמה דברים שלא ידעתי. גיליתי יוצרות מוכשרות מאוד וגם גיליתי דבר חשוב לא פחות. גיליתי שכשזה מגיע לטעם האישי שלי, לכלים של רותי ברוט פשוט אין תחליף...
אני מזמינה אתכן להכנס לחנות הוירטואלית של רותי, אבל יותר מהכל, אני ממליצה לכן בחום, להגיע לקולאז' Sale שלנו בסוף השבוע הקרוב, ללטף, לחבק ולאמץ לכם כלי או שנים, כי באמת, לא צריך הרבה בשביל שהלב יתרחב. את שאר התמונות אני מקדישה לכן באהבה. גילשו והתמלאו באור, שמחה והשראה.







את שושי ורותי תוכלו לפגוש בקולאז' Sale קדימה אביב בסופ"ש הקרוב,
30 -31 במרץ 17:00 - 10:00


בסניף ה- outdoors של קנה'קש באזה"ת אבן יהודה
בסמוך לצומת קדימה - הדסים


לפרטים מלאים על האירוע, ליחצו כאן,


או כנסו לדף האירוע בפייסבוק
ובאותה הזדמנות אשמח אם תאשרו הגעה.


שימו לב, לא כל המציגים בקולאז' Sale מקבלים כרטיסי אשראי,
אנא הצטיידו בהתאם גם בצ'קים ו
במזומן
.



האירוע יתקיים בכל מזג אוויר

להתראות בקרוב,
קרן

4 תגובות:

shiri אמר/ה...

אוהבת!! הכל. (כרגיל).

לימורוש אמר/ה...

קרן יקרה, הפעם הרסת אותי לגמרי! אבי ממוצא עירקי, סבתי היקרה הייתה נוהגת להכין את המאכלים שהזכרת בפוסט, סבתי כבר איננה צעירה (סקופ- היא הייתה מורה של פואד בן אליעזר כשהיה בכיתה א...) וכיום היא אינה מסוגלת לעמוד שעות במטבח. עכשיו כשאני בעצמי אמא אני מצטערת שלא עמדתי איתה יותר במטבח ולא למדתי ממנה את סוד המאכלים. אולי הספר הזה יוכל לסייע.
אני באה! תודה רבה :)

Glamerjuice אמר/ה...

קדימה זה רחוק לי, תגיעו אי פעם לשפלה?
אזור יהוד?

karen shavit אמר/ה...

לא, אין כוונה כזאת.

אודות