יום שלישי, 6 באפריל 2010

הום סטיילינג לחדר ילדים - החדר של עלמה

אחרי הפוסט הקודם שהעלתי על בית הבובות של עלמה, נזכרתי שעדיין לא ראיתם את החדר שלה...
את החדר של עלמה עיצבתי בשלהי ההריון שלה, לפני למעלה משלוש שנים. יריית הזינוק נורתה רגע לאחר הסקירה שהצביעה על מין הילדה. בו ברגע נקבע שמה ומלאכת העיצוב ואיסוף האביזרים החלה...

לקירות החדר בחרתי בגוון תכלת בהיר, שלידו כל צבע נראה מצויין. מעבר לגוון הקירות, לא "נבחרו" צבעים להגדרת צבעוניות החדר. אוסף של בדי כותנה צבעוניים עם טקסטורות שבחרתי, השתלבו זה עם זה והופיעו במקומות שונים בחדר. בתמונות, אהילים, כריות, ריפודים, וילונות ומצעים.
כריצוף בחרתי בפרקט בגוון טבעי. הפרקט מבודד מקור, נעים ללכת עליו יחפים, לא צריך לשאוב והכי חשוב: כשהמוצץ נופל להם מהפה... שומעים אותו! בעיקר אם יש אינטרקום....

לאורך קיר המיטה, תליתי סדרה המורכבת מ- 3 תמונות שיצרתי מהבדים שבחרתי. על מסגרות עץ בגודל 40/40 ס"מ מתחתי בדים ועליהם תפרתי קומפוזיציות טלאים של הדפסי בד, שיצרתי מאיורים של המאיירת הנפלאה בתיה קולטון.

לחלונות השקועים שבחדר, שמתפקדים גם כנישות לאחסון ותצוגה, יצרתי וילונות גלילה, שניתן לקבע בשלושה מצבים שונים.
יחידת איחסון גדולה עוצבה משתי כונניות פשוטות שמלוות ומשמשות אותי עוד מהתקופה הסטודנטיאלית שלי. הכונניות נקנו בתקציב מינימלי ב- ACE ונצבעו בצבע שמנת. לכונניות הוספתי מיכלי איחסון טרפזיים מבד, שנקנו ב"קנה קש" שבגעש.
בזכות הכוננית הזו אני מצליחה לשמור על הסדר בחדר של עלמה וגם על שפיותי...
מהר מאוד שידת ההחתלה (שילב) הפסיקה להכיל את כל הגרדרובה של הנסיכה ונזקקתי לעוד מקומות איחסון. גם קיפול הבגדים הפסיק להיות לי כייף, כך ששיטת "תיבות המיון" שבה נתקלתי בעיקר בקיבוצים ומיועדת במקורה לצעצועים, אומצה  על ידי בחום רב והפכה לתחליף של ארון.
אני מודה שפשוט הפסקתי לקפל את הבגדים ולכל תיבה יש את ההגדרה שלה: נעליים, מצעים, סרוגים, עליוניות, מכנסיים ארוכים, מכנסיים קצרים, חולצות, שמלות ועוד... אני ממליצה בחום על השיטה הזו.
סדרת תמונות יצרתי מ-3 איורים סינים אורגינלים מקסימים של ילדים עם דגים, שרכשתי בשוק עתיקות מקומי בבייג'ין בסכום שערוריתי... את התמונות מסגרתי עם מסגרות איקאה בעלות פרופיל עמוק ואת הפספרטו עיצבתי מבדי הכותנה המודפסים שחוזרים על עצמם במקומות שונים בחדר.
תמונת העץ הרוחבית הזו, עוד איור של בתיה קולטון, היתה למעשה הפריט הראשון שקניתי ("חנותא" - ברשפון) ומשם כל קונספט העיצוב של החדר החל להתגבש. התמונה שבתה את ליבי בנאיביות שלה, בצבעוניות, בעושר ועם זאת בקוים הנקיים שלה.  
בחדר הינקות שלה היתה במקור מיטת תינוקות בעיצוב קלאסי מעץ בגוון טבעי (שילב). לפני כשנה החלפנו את המיטה למה שעלמה מכנה "מיטת נסיכות", שאתם ודאי מזהים מאיקאה. גם אני אוהבת מאוד את המיטה הזו, זו מיטה ש"גודלת עם הילד" ומתארכת לשלושה מצבים שונים (כרגע היא באורך המינמלי). המיטה נותנת לילדה תחושה שהיא לפי מידתה. אני לא אוהבת שקונים לפעוטה בת שנתיים מיטת נוער, זה קצת מזכיר לי את התקופה שבה היו קונים לילדים מעיל "שיספיק לכמה שנים" והיו המון ילדים שהסתובבו בתוך מעילים גדולים עם שרוולים ארוכים מדי...
את המיטה קנינו באיקאה סייל, ביולי, בהנחה של 50%, בסביבות ה- 500 ש"ח (כולל מזרון!) והיא נוחה וכייפית.
הארון הגדול שבחדר משמש אותנו לאיחסון כללי. מיקמתי עליו מדבקות של פרחים וגם "מד גובה" של חברת "DJECO" שיש להם מוצרים מקסימים ואיורים שובי לב. אני ממליצה לכם להכנס לאתר החדש והמקסים שלהם, כאן
אתם מכירים את החלל הזה שנמצא דרך קבע בין הארון לתקרה (בהנחה שלא הזמנתם מנגר ארון קיר)? ובכן, אצלנו הוא משמש לאחסון של בגדי העונה הלא רלוונטית. מעל הארון יש לא פחות מ-12 ארגזי קרטון ענקיים (!) עם מכסה של איקאה. וילון פשוט (עם משקולת עופרת) שיצרתי עבור החלל הזה, מסתיר את הקרטונים ומקשט את הקיר. מומלץ...
לסיום, את צילומי החדר היפיפיים שצלמה "נעמי יוגב" המוכשרת, תוכלו לראות במהלך החודשיים הקרובים גם ב"בית טמבור", במסגרת תערוכת "הבית הישראלי בצבע" שאצרה אורלי רובינזון.
התערוכה מציגה אוסף תמונות של בתים ברחבי הארץ, תוך התמקדות בחללי מגורים פרטיים, שעוצבו ע"י אדריכלים ומעצבים ומשקפות את רוח התקופה בכל הקשור לתפיסת הצבע בבית הישראלי  

24 תגובות:

יער אמר/ה...

אוי! גם אני רוצה לגור בחדר הזה!
מקסים, מקסים, מקסים.
החדר בובתי לחלוטין ויחד עם זאת לא נופל לקיטש ולבנאליות. נראה שעלמה (מותק!) מרגישה שם לגמרי בטוחה ונינוחה :-)

עדנה אמר/ה...

יפהפה! מצליח להיות צבעוני, עשיר ועליז ועדיין "שקט" ולא מוגזם.
כיף לעלמה.

יהלי אמר/ה...

יש לך פשוט ידי זהב וטעם כל כך טוב! חדר מדהים ויפהפה! כל ילדה היתה רוצה חדר כזה, לבת שלך יש הרבה מזל שיש לה אמא מוכשרת כמוך.

יערית אמר/ה...

מקסים,פשוט מקסים.
כ"כ נעים וחמים.
קיבלתי המון רעיונות,שאשמח ליישם מתישהו.

יערית

פיצ'ולה אמר/ה...

אחחחחח.... איזה תענוג של פוסט!
והבילבי שלך פשוט מתאימה בול לחדר.

Keren Gillan אמר/ה...

קרן החדר של עלמה משגע צבעוני וקסום , הייתי שמחה לראות חדרים נוספים בבית נראה שיש לך בית חלומי .

אנונימי אמר/ה...

פשוט מקסים, אני אוהבת את השילובים שלך, כל הכבוד.
יעל.ו.

liron אמר/ה...

עלמה כזאת מתוקית, התמונה שלה נראית כאילו זה דף שנתלש ממגזין...
החדש מתוק מאוד ומעוצב יפייפה

אנונימי אמר/ה...

WOW. אני חושבת שזה ממצה את מה שעבר לי בראש. איזו צבעוניות. איזו השקעה.
הרעיון של הקופסאות - גדול .אבל הבגדים לא צוברים אבק?

גורים

Or אמר/ה...

קרן, חדר מקסים!! הייתי עושה בדיוק אחד כזה לבת העתידית שבעזרת השם תהיה לי ביום מן הימים...
הדבר היחיד שצורם לי, והאמת גם זה בגלריית תמונות למכירה שאת מפרסמת, זה הייצוג הנשי. נשים כמנקות, מבשלות, מטפלות, מאכילות. לא איכפת לי ציורים נאיבים של בעלי חיים, אבל גם הדברים הקטנים הללו, יחד עם הספרים שאנחנו בוחרים להקריא והאופן בו בכלל מתנהל משק הבית שלנו, ושפת הדיבור בה אנחנו בוחרים להשתמש (המילה למשל כוסית היא אסורה בתכלית האיסור לתיאור מישהי), כל זה, משפיע על האופן בו הילדות שלנו יתפסו את עצמן ואת הסביבה הנשית שלהן.
מותר ורצוי להיות פרחוניים ולבביים, במיוחד כי זה הסגנון החביב עליי, אבל לדעתי חשוב לשים דגש גם על הפרטים הקטנים הללו.

karen shavit אמר/ה...

קודם כל תודה רבה על כל הפירגון...

קרן - הבנתי שאת גרה בנס ציונה, אז אנחנו ממש שכנות... מתי את קופצת לביקור?

גורים - אין בעיית אבק, אולי בגלל שהפריטים בשימוש ועוברים הרבה כביסות.

or - אני מבינה מה שאת אומרת, ובהחלט מקבלת את דעתך. אני מאמינה שחינוך זה בעיקר דוגמא אישית,
ואצלינו בבית אולי יש תמונות של ילדות שמשחקות בבובות (וזה בדר"כ כולל, בישול, גיהוץ, ניקיון, קניות וכיוצא בזה...) אבל בפועל הבנות רואות שאבא עןשה הכל (אפילו יותר מאמא...) כך שאני מאמינה שהתמונה שהן מקבלות היא מאוזנת. תודה על תגובתך,
(:

גחלת לוחשת אמר/ה...

חדר מקסים!

את פטנט "תיבות המיון" גם אני מממשת, בארון סגור.
היתרון הגדול של זה מבחינתי הוא שהילדים יכולים לבחור לעצמם בגדים, וגם למיין אותם אחרי הכביסה, לבד...

איך עשית את הוילונות?
אני בדיוק עומדת לתפור וילונות חדשים לחדרי הילדים והרעיון של וילונות הגלילה האלו מוצא חן בעיני.

אנונימי אמר/ה...

העיצוב שמח ונעים!

והדיירת מתוקה אף היא :-)
דליה ב

רוני אמר/ה...

מקסים ושובה לב! מאיפה המאוורר המשמח הזה?

שרון עשת אמר/ה...

קרן הי,
החדר מהמם צבעוני ועושה שמחה גדולה בלב!
גם לפי התמונה של הבת שלך ניתן לראות שהיא מרגישה כך.
איפה רכשת את הבדים המקסימים?..
ואשמח לדעת יותר גם על הדפסת האיורים על הבד.
מקסים!!!

karen shavit אמר/ה...

גחלת - קצת מסובך לי להסביר על הוילונות,
את מוזמנת ליצור עימי קשר במייל או בנייד ואסביר לך.

רוני - המאוורר ממחסני תאורה

שרון - הבדים מנחלת בינימין: בדים למעצבים, קטיפה כחולה ועוד...
לגבי ההדפסה על הבדים יש כמה אופציות, צרי עימי קשר בנייד או במייל.

בובה בלה אמר/ה...

מקסימה!! אהבתי מאד הכל הכל! הכישרון שלך מבצבץ מכל פינה !! גם לשירה שלי יש בחדר קולאז' מציורים של בתיה קולטון..וכמובן שהכי אהבתי את הבדים - זה הרגיש כמו לטייל בחנות ממתקים..הייתי נורא רוצה לדעת איפה את מוצאת כאלו מדהימים (אם זה לא מידע חסוי, כמובן..) שרון, בובה בלה

moran yossef אמר/ה...

אני כ"כ אוהבת את המיטה הזאת.
אני מתה לעשות לאלומה חדר בנות,שיהיה מתוק,רומנטי,ורוד...
החדר של עלמה מעלף וכך גם הנסיכה עצמה.

Tamar B אמר/ה...

קרן

החדר מקסים!!! אהבתי מאוד את החלונות בסגנון משגע עם הוילונות המקסימים. עלמה מהממת, דוגמנית למופת.

המיטה בהחלט חמודה, אבל מה עושים עם מזרן? מוכרים באיקאה מזרנים ב- 3 גדלים? אנחנו גם צריכים לקנות בקרוב וזה מעניין אותי

מיראל דושנסקי אמר/ה...

פשוט מקסים ☺ אני בטוחה שהיא גדלה בכיף בחדר כזה שמלא בדברים יפים שמרגיעים ומעניקים השראה. מקסים ביותר ♥

kbp אמר/ה...

את כל כך מוכשרת. תמיד הערכתי אנשים שיכולים לעשות יש מאין ובכזו יצירתיות. איזה כיף לעלמה שיש לה אמא מוכשרת שכזו!!!

Keren Gillan אמר/ה...

כן נכון אנחנו שכנות אשמח לבקר ,קיבלתי היום מעינב את כרטיס הביקור שלך ממש תודה ,נראה איך דברים יזרמו בהמשך השבוע ... שיהיה חג שמח לכל המשפחה .

נגה אמר/ה...

וואו! איזה קסם!

אין לי מילים...

יורם פרקט אמר/ה...

נכנסתי במקרה.
מאד נהנתי את מוכשרת


יורם פרקט

https://sites.google.com/site/yoramparcet/

אודות