יום ראשון, 1 בנובמבר 2009

הום סטיילינג או הלבשת בית משפחת פלג במודיעין - חלק א'


לפני כחודשיים פגשתי את עינת ויאיר פלג בביתם, דירת 4 חדרים במודיעין. עם בטן של הריון מתקדם, ילד בכיתה א' ועוד זאטוט בגן, הוחלט על צורך בשינוי פונקציונלי וויזואלי, שיערך בביתם. התבקשתי ליצור מהממ"ד חדר לפעילות משפחתית ואת ההחלל המרכזי (סלון + פינת אוכל) לעצב כאיזור רחב, מואר, חמים ונינוח, שמזמין לבלות זמן איכות בקרב המשפחה ולארח אורחים.
שימו לב לתאורה הנעימה שמפיצה מנורת ה"חממה", וינטאג' אורגינלי משנות החמישים בארה"ב. המנורה מחוברת לדימר וניתן לשלוט ברמת התאורה, בהתאם לאווירה הרצויה.


"הום סטיילינג", או "הלבשת בתים" הנו למעשה עוד ממשק בעיצוב הבית. מבחינתי לפחות מדובר בממשק שהכי קרוב לגוף, או למשתמש. כל אחד יכול לאבזר את הבית בעצמו, לרכוש רהיטים, שטיחים, טקסטיל, מנורות, תמונות, חיפויים ואביזרים. לא באמת מלמדים את זה בבית ספר לעיצוב, אבל יש אנשים שזה פשוט מסתדר להם באופן טבעי. הרעיון הוא שאי אפשר לשים את האצבע על משהו ספציפי שהופך את החלל למוצלח, אבל יש איזשהו קסם שעובד ומצליח ליצור את האווירה הרצויה.


הספה שבחרתי בצבע ג'ינג'ר נטראלי ופרקטי, נקנתה באיקאה בתקציב צנוע בהחלט. את הספה איבזרתי בפרגודים שיצרתי במיוחד עבור הספה מבדי משי פראי, רקומים ומרהיבים ביופיים. עושר של כריות במגוון בדים, משלים את המראה האקלקטי ויוצר מונומט מרהיב במרכז הסלון.


בהזדמנות זו, אני רוצה להודות לעינת שאיפשרה לי להשתולל עם בחירת הבדים. במסעותנו הטקסטיליים, זיהיתי לא אחת בעיניה חשש ממגוון הטקסטיל (הפרחוני במיוחד...). יאמר לזכותה שלמרות שבדרך, לא תמיד היא הצליחה לראות את "התמונה השלמה", היא בטחה בי והניחה לי להשלים אותה. אני שמחה לבשר לכם שמשפחת פלג רווה הרבה נחת מהקן החמים שיצרתי עבורם.


פינת האוכל שממוקמת אף היא בחלל המרכזי, עוצבה בגוונים מונוכרומטים של שמנת ובנגיעות של תכלת. כסאות פינת האוכל (במקור מבד שמנת שהתלכלך עם השנים...) הולבשו בכיסויים תואמים שנתפרו במדוייק, מבד אוף וויט עם ריקמה של עלים בצבע תכלת. הכיסויים ניתנים להסרה ולכביסה ללא כל קושי.


את הנישה הסמוכה לפינת האוכל ולמסדרון המוביל לשאר החדרים, עיצבתי כפינה נינוחה ומוארת, המורכבת ממספר פריטים שנמצאו ושופצו בשוק הפשפשים. הספסל שימש במקור כספסל בית כנסת ועדיין ניתן לזהות את ספרות הפליז הממוקמות עליו, לציון מקומות הישיבה.
מעל הספסל, עיצבתי "חלון" בפרופורציות התואמות את הפינה. מרכז החלון הוא מראה ממוסגרת, מחולקת לשישה חלקים ובצדיה תריסי עץ ישנים, מטופלים בשכבות צבע רבות שהתקלפו עם השנים ובשיכבה עליונה של צבע תכלת בהיר, שנותן את הטון הרצוי. מעבר ליופיה של הפינה, המראה "מאירה" פינה חשוכה בבית ויוצרת מוקד נעים.


נישת הגבס שנבנתה במקור במרכז הסלון עברה שינוי קל, לאחר שהטלביזיה שפיארה אותה הועברה לחדר המשפחה. החלל שהתפנה עוצב מחדש כסיפריה נעימה, בתוספת של אביזרי נוי משלימים,

ולבסוף, תמונות ה"לפני":



לסיכום, ברצוני לציין, כי בניגוד להנחה המוטעת הרווחת בקרב רבים, "הום סטיילינג" איננו שירות הניתן לעשירים בלבד. עיצוב בית משפחת פלג במודיעין הוא דוגמא מצויינת, כיצד ניתן להפוך בית ממוצע לקן מעוצב וחמים בתקציב צנוע ומהודק.
על אף שכר העיצוב שנוסף להוצאה הכללית, מיקסמתי את גבולות התקציב. בעזרת הידע הרב שרכשתי במהלך השנים (במיוחד במשך 4 השנים שבהם שימשתי כמעצבת הראשית של "אלקי ג'ייקובס - עיצוב אירועים") למדתי כיצד ליצור אפקטים מרשימים של עיצוב, שעלות הביצוע שלהם אינה יקרה בהכרח, כיצד לנצל משאבים קיימים ולשדרג אותם בתקציב זעום וכיצד ליצור עיצוב מתמשך וחסכוני.

דוגמא אחרונה לעיצוב חסכוני מתמשך, הנו כד הפרחים הממוקם בסלון. הכד מעוצב מעשרה ענפים של פרחים מלאכותיים בגווני לבן וורוד מאיכות גבוהה מאוד ובמראה טבעי לחלוטין (גם במגע). הירק שבכד נקנה בחנות פרחים, אחת לשבוע, בהשקעה מינימאלית שך 20 - 15 ש"ח. אמנם עלות ההשקעה ההתחלתית של הפרחים הוא מעט יקר (כ-300 ש"ח), אולם עבור עינת, שנוהגת אחת לשבוע לקנות זר פרחים, זהו פיתרון אקונומי שמחזיר מהר מאוד את ההשקעה ההתחלתית שלו ותמיד נראה מצויין.

בפוסט הבא, אתמקד בעיצוב חדר המשפחה של משפחת פלג.

עדכון מה- 27.02.10, ותראו את העיצוב ב"ביתה" של איילה מהאח הגדול, במערכון ששודר השבוע בתוכנית "שבוע סוף":

19 תגובות:

ofra אמר/ה...

מקסים, ניראה לי שמצאת את יעודך.
שיהיה בהצלחה

עדי אמר/ה...

שלום קרן,
שמי עדי, קראתי את הרשומה הזו שלך ואשמח אם תוכלי להגיד לי שני דברים:
איפה אפשר למצוא כזה חלון ישן (יש לי חומה מאחורי הבית שמתאים לה בול חלון עם אדנית..) והבד של הוילון גם הוא מאוד יפה בעיני.
הבית אגב מקסים. ממש מקסים.
אודה לך אם תוכלי לעזור לי.
תודה
עדי

Sivi אמר/ה...

משגע
מהיכן קנית את התמונה עם הציפורים?

אנונימי אמר/ה...

כל פרט מוקפד,מדויק וביחד הרמוניה של פרטים וצבעים.
כאילו הנפת שרביט שנפלו ממנו פתיתי קסם...

אין עליך!
עדה

Galore אמר/ה...

וואו!
מרתק, יפיפה ומעורר השראה.
מקווה שחלקים ב' ג' ד' ועוד ועוד יגיעו במהרה.
כיף למשפחת פלג! (:

סיגל אמר/ה...

קרן יקרה
את כשרון מהלך על שתיים, נפעמתי אתמול ואני נפעמת עוד יותר אחרי קריאת הפוסט הזה. מושלם !!!
מאין השטיח המהמם ?
תזכרי שבבוא העת, את מעצבת לי את החנות...
סיגל

Sharona R. אמר/ה...

נראה יופי, במיוחד אהבתי את מרבץ המנוחה שהכנת להם.

איפה קנית את השטיח הפרחוני התכלכל? אני מניחה שהוא יקר, האם אני צודקת?

moran אמר/ה...

חיכיתי לראות את התוצאה ולא אכזבת,כהרגלך....
אהבתי מאד את הפינה שיצרת עם הספסל והחלון/מראה.
פשוט יש לך את זה בגדול ומקווה שיום אחד (כשנחליט מה אנחנו עושים) תעצבי גם לנו.

יעל.קיפודים אמר/ה...

קן חמים בהחלט בנית להם,
בחירת פריטים יפהפיה!

karen shavit אמר/ה...

וואו...
קודם כל תודה לכולם על התגובות והמחמאות...
שנית, טענה על שאלות:
עדי, צלצלי אלי 050-6422333 לקבלת פרטים.
Sivi, את התמונה של הציפורים יצרתי בהתאמה אישית,
בהתאם לציבעוניות, לאופי ולמרחב של החלל.
אני לא קונה תמונות אלא יוצרת אותן מתוך מאגר רחב של "אימג' בנק".
תוכלי לראות דוגמא נוספת כאן:
http://karen-shavit.blogspot.com/search/label/%D7%A1%D7%A4%D7%95%D7%98%20%D7%A2%D7%9C...
סיגל יקירתי,
תודה על המילים החמות,
אני כבר מחכה ליצירה המשותפת שלנו...
ולכל מי ששאלה על השטיח:
זה שטיח שניל מחפצים,
הוא מהמם, גדול ולא יקר,
ניתן להזמין אותו מהאתר שלהם ולקבל 10% הנחה:
https://shop.hafatzim.com/product.asp?product=5627
אנחנו שלמנו כ-650 ש"ח עבור השטיח הגדול 160/230,
ויש גם בשני גדלים נוספים.
בכלל, שווה לבדוק טוב את האתר שלהם,
אני מצאתי שם פריטים מקסימים לאורך השנים.

ללי אמר/ה...

וואוו קרן אין מילים.אני קוראת הדוקה של הבלוג שלך ואפילו יש לנו חברה משותפת:) אבל לצערי טרם יצא לנו להיפגש כוון שעברתי צפונה...
אני כ"כ רוצה לשמוע פרטים ועלויות כבר הרבה זמן אני רוצה לעשות שינוי ומחכה לרגע,לכיוון...אני בחופשת לידה ואולי עכשיו הוא הזמן:)
אשמח לקשקש ולשמוע עוד על אופן התהליך ובכלל להכיר סוף כל סוף....

ללי אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.
karen shavit אמר/ה...

הי ללי,
סיקרנת אותי לגבי החברה המשותפת...
דברי איתי,
050-6422333,
ביי,
קרן

רות אמר/ה...

קרן שלום,
אני מבקרת סמויה (מעכשיו כבר לא) בבלוג שלך ,נהנת כל פעם מחדש,מהיצירתיות והנועם, השינוי מקסים. מעורר השראה.
יום נעים
רות

aliner אמר/ה...

עשית עבודה מצויינת. בא לי לקפוץ לתוך המסך ולנוח על הספה. בחיי.

יש לך את זה...ובגדול!

אפרת יעקבי - מעצבת פנים חיפה אמר/ה...

שידרוג דרסטי של סביבת המגורים, התוצאה מאוד נעימה לעין!

אנונימי אמר/ה...

"באיחור אופנתי...תגובת "הלקוחה"

הגעתי לקרן ממש במקרה, משיטוט ברשת וכניסה מקרית לבלוג שלה.
אומרים שהדברים הטובים בחיים קורים לנו ממש במקרה, בלי שנצפה אותם וזה בדיוק מה שקרה כאן.
אחרי הפגישה שלנו עם קרן תחושת המקריות כבר נעלמה והיה ברור לגמרי שזה נועד לקרות, שמדובר כאן בסיפור אהבה.
התוצאה שלפניכם מדברת בעד עצמה. אנחנו סופר מרוצים מהמהפך שקרן עשתה בבית. חשוב להבין שלא מדובר כאן רק בעיצוב אלא בפונקציונליות. מחשבה על כל פרט, גם על הכי קטן שהרי הפרטים הקטנים עושים את ההבדל.
אנחנו מקבלים מחמאות מקיר לקיר מכל אחד שנכנס הביתה ושמחים עד מאד עם השינוי, המורגש באופן פונקציונלי בעיקר בממ"ד.
חשוב לי לציין שהתוצאה היא לא היחידה שמשמחת אותנו, אלא גם התהליך.
נהנתי עד מאד להיסחב אחרי קרן לכל מקום שלקחה אותי, רובם מקומות שלא ביקרתי בעבר.
השורה התחתונה של כל התהליך מבחינתי היא - שלא צריך להיות מליונר בכדי שהבית שלך יראה כמו מיליון דולר.

קרן יקרה, זה המקום להגיד בפומבי את מה שכבר אמרנו פעמים רבות - תודה!!

עינת בשם כל המשפחה.

כלי בית אמר/ה...

הציפורים שרואים אותם מבעד לחלון הדמה באמצע החדר מאד מעניין. אני מאד אוהבת את השימוש בתריסים עתיקים בתוך הבית :)

אנונימי אמר/ה...

הי קרן, גיליתי כעת את הבלוג המקסים ואני נהנית מכל רגע!
אשמח לקבל פרטים על התמונה המופלאה עם היונים
תודה רבה

אודות