יום שני, 19 באוקטובר 2009

בובת קוקשי (Kokeshi) - דרישת שלום מיפן



לפני כשבועיים אמא שלי טסה לטיול ביפן. מתוך מגוון האלמנטים היפנים החביבים עלי, הפנתי את תשומת לבה וערכתי לה היכרות רשמית עם בובת הקוקשי היפנית, החביבה עלי עד מאוד. הראתי לה כמה תמונות עם דוגמאות מפורטות של העיצובים החביבים עלי, ולשמחתי היא לא איכזבה... אני נשבעת לכם שבקשתי בסה"כ שתי בובות, אבל היא כל כך התלהבה וזה השלל שבו זכיתי:


המתוחכמות:
התאומות:
והבבושקות החביבות על עלמה (כן... כן... אני יודעת שיש לומר מטריושקות אבל זה לא יושב לי טוב בפה):


והנה הנבחרת המאושרת, שהפכה אותי בין לילה להורתם הגאה של 11 בובות קוקשי


קצת הסברים, למי שטרם נחשפה לתופעה. מדובר בבובת עץ יפנית מסורתית בגובה ממוצע של 20 ס"מ, מעוצבת בעבודת יד, באיכות וברמת גימור מדהימה. הבובה מורכבת מראש גדול ומגוף קטן יותר, נטול גפיים (אלא אם כן הן מצויירות) . הבובות מעוצבות במגוון ענק של דוגמאות וכל איזור ביפן מתאפיין בקו עיצובי שונה. למרות שיש הרבה סוגים של "קוקשי", כל הבובות הללו חולקות פילוסופיה אחת: מרדף אחר יופי ושלמות דרך הפשטות - פילוסופיה שקל לי להזדהות איתה
(:
בובת הקוקשי משמשת השראה לאמנים רבים, החל מהמאה ה-17 ועד ימינו. אספתי את הדוגמאות החביבות עלי וערכתי מהן קולאז':
תודו שהן פשוט מושלמות... אני התאהבתי בהן במבט ראשון. לכל אחת יש אישיות משל עצמה.



ולסיום, מה אתם אומרים על הדמיון בין הקוקשי ל-"little people" של פישר פרייס? לדעתי גם כאן ההשראה היא יפנית:


15 תגובות:

osnat אמר/ה...

יחי הפשטות .(8
הן מדהימות ביופין ומתיקותן.
אני מבינה את אמא שלך שלא עמדה בפיתוי.
תתחדשי.
ותודה על ההכרות שערכת לי איתן.


אוסי.

הדס והחמישה אמר/ה...

בובות מקסימות איזה עושר של עיצובים בגוף קטן כ"כ.
התחלה נאה לאוסף, עד 120 ויותר.
אהבתי מאד את הדמיון שמצאת לאנשי הפישר פרייס.

Sivi אמר/ה...

הויייייי זה נפלא נפלא הן כאלה חמודותס פשוט יפיפיות קטנות

mekoopelet אמר/ה...

פשוט משגעות, איך אני אוהבת לבקש שתיים ולקבל אחת עשרה, מתאים לי מאוד.
סקרנית לשמוע איפה הנחת אותן בסטודיו המושלם שלך

מלא נשיקות

Ayelet K.m אמר/ה...

יופי של בבושקות. ממש מקסימות

יעל.קיפודים אמר/ה...

באמת מקסימות, ותודה על ההעשרה.
ההשוואה לפישר פרייס - אכן אכן...ויופי של דקות אבחנה!

J אמר/ה...

הן באמת מדליקות
אין ספק!

אתהבובות של פישר פרייס אני כירה המון שנים עוד מילדי והצעיר בהם בן 21...

(-:

Mira's place אמר/ה...

באת לי בזמן עם ההסבר... מצאתי בובה כזו אצל חמתי במגירה. עכשיו גם אני מכורה.
נו, אולי יום אחד גם אני אגיע ליפן???

והקטנות שלך מ ק ס י מ ו ת!!!

Shusha אמר/ה...

לגמרי מהממות. אני מתפלאת כמה יופי יש במיניאטורה קטנה...
תתחדשי!

שירלי נמש אמר/ה...

מקסימות! עוד סיבה למה כדאי לטוס ליפן :-)
יופי של אוסף יש לך, ואני לגמרי מבינה למה הן כ"כ מצאו חן בעינייך.

נעמה אמר/ה...

ירוקה מקנאה: אני ממש מתה עליהן. 'מיששתי' באיביי והן ניו כ"כ יקרות, שויתרתי. כיף לך.

moran אמר/ה...

יו איזה חמודות,אני מאד אוהבת בובות!!!לא נראה לי שיש לי חסך ילדות, פשוט היה כייף גדול לשחק עם בובות וגם היום אני משחקת עם הבובות של אלומה ונהנית מכל רגע.
תתחדשנה ותהננה....

nitsa אמר/ה...

באמת מקסימות.
פישר פרייס בכלל לא משתווה.

Alma7 אמר/ה...

הן יפהפיות! כבר הרבה זמן אני מחפשת כאלה... הן מצטרפות לרשימה האינסופית של הדברים שאני צריכה להביא מיפן...

אלכס אמר/ה...

איזה כיף שיש עוד אנשים שאוהבים קוקשי.
גם אנחנו אוספים ....

http://marxmus.wordpress.com/2012/05/01/vinyl-toys/

תודה וסוף שבוע טוב

אלכס

אודות